torstai 29. maaliskuuta 2012

"Laulan sulle tämän laulun..." tai jonkun toisen

Olen alkanut pohtia, josko laulaisin häissä sulholleni jonkun laulun.



Anna Puun Mestaripiirros on upea kappale ja se tulikin pohdinnoissa aika pian mieleen. Toisaalta haluaisin jonkun laulun, jossa saa hmm laulaa enemmän tai isommin. Tahtoisin löytää jonkun sellaisen biisin, jota ei lauleta useimmissa häissä. Se sulkee pois jo ainakin Finlandersin Oikeesti, Tauskin Sinä vain ja Johanna Kurkelan Rakkauslaulun. Kaikki edellisistä on kyllä kauniita lauluja, mutten tahdo niitä meidän häihin (ja ollakseni rehellinen, en edes osaisi laulaa Rakkauslaulua). Mietin myös Stellan Häävalssia, joka on oikein kaunis. Se tyssäsikin ehkä siihen, että laulun aikana minua alkoi itkettää jo eilen kun  vain kuvittelin laulavani sitä miehelleni.

Voi olla, että täytyy vain olla laulamatta jos ei sopivaa laulua löydy. Onko joku muu ajatellut laulaa omissa häissään tai onko jollain hyviä ehdotuksia biisivalinnasta?

8 kommenttia:

  1. Mulla oli kyllä tarkoitus vetäistä miehelle yllärinä joku lauluesitys. Mutta enhän mä voinut olla puhumatta sille siitä, ja todettiin sit yhdessä, et parempi jättää välistä ku molempia itkettäis niin paljon, haha :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullekin kävi niin, että kerroin miehelle jo, että jos löydän hyvän biisin niin varmaan laulan. Toisaalta ei se varmaan yllättänyt herraa yhtään, koska oon sen verran aktiivinen laulaja muutenkin :> Oon myös koettanut miettiä ettei saa olla liian itkettävä biisi, että itse pystyy sitten laulamaan :D

      Poista
  2. Tän pitää kyllä säilyä yllärinä, mutta oon satavarma ettei sulho eksy tänne, joten voin paljastaa, että aion yllättää myös sulhasen laulamalla hänelle häissämme. olen kovasti miettinyt itsekin, että minkä laulun laulaisin. Meillä on muutamia "meidän biisejä", mutta ne ovat englanniksi ja haluaisin laulaa suomeksi. Olen miettinyt Anna Puuta myös, ja "Sinä olet minä" on ehkä vahvimmilla. Esiinnyin viime kesäänä erään ystävpariskunnan häissä ja lauloin heille Annan "Linnuton puu" -biisin, joka myös onnistui tuomaan kyyneleet aika monen silmäkulmaan :) Sulhaseni rakastaa Johanna Kurkelan biisejä, joten joku Johannan lauluista olisi kans ihana vetää, mutta siinä tullaankin sihen että riittääkö oma tekniikka.. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen kanssa löytänyt paljon ihania biisejä - englanniksi. Ongelmana kuitenkin se, että tahtoisin laulaa suomeksi, koska suomi on minulle laulukielenä tosi tärkeä. Tahdon että ihmiset ymmärtävät mitä laulan (tosin meillä on vieraana kolme englanninkielistäkin, mutta olen kovaa vauhtia vahingossa ignoraamassa heitä :s) Johannalla on kyllä mielettömän upeita lauluja, mutta ne on niin herkkiä virheille. Korkeintaan ehkä Sun särkyä anna mä en voisi olla kuviteltavissa että laulaisin.

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Se on kyllä upea ja salaa toivon vielä että voisin juuri sen vetää eli opetella olemaan itkemättä :>

      Poista
  4. jos osaisin laulaa niin laulaisin ehdottomasti jotain sulhaselle :) Anna Puun biisit ovat ihania!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä taas oon sen verran laulaja et on kuorotaustaa ja bänditaustaa, niin oon tullut tosi kriittiseks että minkä biisin laulaisin ja et sen on oltava täydellinen. Voit vaan kuvitella kuinka hankala on löytää sellanen biisi, jonka tietää olevan täydellinen lauluna, saati sit et osaisin laulaa sen täydellisesti :D Anna kyllä osaa, sillä on monta hienoo biisiä :>

      Poista